Colorama Natura

Innovativt med omsorg om miljö och hälsa. Lovorden var många Colorama Natura fick lysa i en egen monter på den stora möbelmässan i Milano.

Färger, kakel, tyger, belysning – allt som ger möbler ett sammanhang samsas på Milanos stora möbelmässa i april där det absolut senaste inom inredning presenteras av hundratals deltagare. 

Business Sweden, en organisation som hjälper svenska företag att nå ut internationellt och utländska företag att investera i Sverige, fanns på plats med en stor monter. Att delta i Milanomässan är en årlig självklarhet.

– Mässan är en mötesplats för hela världen, säger Linda Fisti, Senior Projekt Manager på Business Sweden med ansvar för Italien.

I år lät ni måla er monter med Colorama Natura. Hur kommer det sig att ni valt att bjuda med Natura bland Sveriges representanter? – Det är något nytt med fokus på hållbart och miljö. Natura är ett mycket gott exempel på svensk innovation med fokus på miljö som vi gärna vill visa upp för en internationell marknad.

Designern bakom montern är Annika Grottell, arkitekt och produktformgivare på White arkitekter i Stockholm. Det genomgående temat är hållbarhet. – Jag ville lyfta fram att vi i Sverige ligger i framkant och arbetar aktivt och innovativt mot en hållbar värld, att vi tänker långsiktigt. På White har vi en stark hållbarhetspolicy. Det var därför en självklarhet att montern skulle byggas och fyllas med innovativa material som tas fram med omsorg om miljö och hälsa, säger Annika. – Här passar Colorama Natura in då den innehåller förnyelsebara råvaror och att färgen inte innehåller starka konserveringsmedel.

Hur ser du på behovet av den här typen av färgkoncept? 
– Det finns ett stort behov av designkoncept med fokus på miljö och hälsa. 

Publicerad 24 maj, 2017

Övriga etiketter