CRM-specialist till Coloramas kedjekontor

Tjänsten

Nu söker vi på Colorama en CRM-specialist till marknadsavdelningen för att öka vår kommunikation till våra kunder och den interna organisationen. Har du ett genuint intresse för marknadskommunikation och affärer i kombination? Är du en driven kommunikatör och har en positiv, problemlösande attityd? Då får du här möjlighet att arbeta i en tjänst präglad av stort eget ansvar, utrymme för kreativitet och omväxlande utmaningar. 

Tjänsten: Du ansvarar för Coloramas nya lojalitetsprogram och i det ingår att:

  • Driva och utveckla lojalitetsprogrammet vad gäller strategi och taktik, innehåll, kundnytta, mervärden, erbjudanden, service och samarbeten.

  • Leda och driva det löpande arbetet med att rekrytera, utveckla och behålla kunder.
  • Delta i arbetet med marknadsplanen och utveckla Colaramas CRM-strategi
  • Aktivt analysera och se kundinsikter för att skapa relevans i erbjudanden och kommunikation.
  • Marknadsföra lojalitetsprogrammet och kommunikationen i olika kanaler och sociala medier.
  • Föreslå, planera, genomföra och följa upp erbjudanden och kampanjer.
  • Sätta samman nyhetsbrev och kampanjer utifrån aktivitetsplanen.
  • Initiera och hjälpa våra butiker att skapa lokala kampanjer och aktiviteter.
  • Informera och utbilda personalen i butikerna gällande lojalitetsprogram.
  • Rapportera utvecklingen av nyckeltal och föreslå aktiviteter, både centralt och lokalt.
  • Sprida kundinsikter och medvetenhet om kundutveckling och insikter internt.

Som CRM-specialist rapporterar du till marknadschefen och du kommer att arbeta nära tillsammans med våra butiker och marknadsavdelningen. Tjänsten är placerad i Malmö och är en projektanställning på 12 månader med möjligheter att gå över till en fast tjänst. Efter hand kan tjänsten komma att innebära andra administrativa uppgifter på marknadsavdelningen. Tjänsten innebär också att du har ett par resdagar/månad och det krävs att du har B-körkort.

Vem är du?

Vi söker dig som är analytisk, kommunikativ och brinner för digital marknadskommunikation. Du vet hur man skapar lojalitet och hur det ska få genomslag. Gärna med erfarenhet av lojalitetsprogram/kundklubb och vet vad som driver försäljning. Du har relevant eftergymnasial utbildning och/eller erfarenhet av digital marknadsföring från en liknande tjänst, gärna inom detaljhandel eller annat konsumentinriktat område. 

För att trivas i rollen är det viktigt att du är en lagspelare samtidigt som du är självgående i ditt arbete. Jobbet är väldigt praktiskt men också strategiskt. Därför tror vi att du har ett strukturerat och organiserat sätt som medför att du kan arbeta effektivt även vid mer stressfulla situationer. Därtill har du en stor drivkraft, initiativförmåga och förmåga att kommunicera på svenska i både tal och skrift.

Kontaktperson

Vi vill ha din ansökan snarast. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Sigma Recruit. Registrera din ansökan på sigmatic.se, klicka här. Vid frågor kontakta rekryteringskonsult Christian Gullander på 0703-180 430.


Colorama-kedjan bildades i början av 2007 efter en sammanslagning av de nationella frivilligkedjorna Spektrum och Färgtema. Med 166 butiker i Sverige och inköpssamarbeten i Norge och Finland är Colorama Nordens största oberoende färgfackhandel. Utöver färg och färgtillbehör omfattar Colorama-kedjans butikssortiment också tapeter, golv och kakel/klinker. Många av våra butiker erbjuder dock även produkter i form av inredningsdetaljer, textilier och mycket mer. Vår största fördel och resurs på marknaden är den oslagbara kombinationen av kvalitetsprodukter, våra tjänster och ett helhetsansvar. Vi vill vara med genom hela ditt projekt. Från idé och vision till slutmål och uppfyllda drömmar. Oavsett om man är proffs eller glad amatör kan man känna sig varmt välkommen till oss.