Colorama har påbörjat utryckningen

Coloramas nya webbserie Colorama rycker ut är här. Under åtta avsnitt kommer programledaren Ann Söderlund, och en rad av Coloramas lokala hantverkare och inredningsdesigners, rycka ut till svenska hem och hjälpa familjer med deras renoveringar.

Colorama rycker ut är Coloramas första egna webbsatsning. I serien samarbetar Coloramas egna inredningsdesigner med professionella hantverkare för att få ett lyckat slutresultat.

När andra inredningsprogram enbart fokuserar på hur vi gör det fint skiftar webbserien fokus mot de mänskliga behoven som ligger bakom utseendet i våra hem.

–Ju mer tid och energi vi lägger på att polera hemmets yta, desto mindre tid får vi för dem som bor där. Därför ska det bli riktigt intressant att se vad som händer om vi vänder på steken, säger journalisten Ann Söderlund som är programledare för webbserien.

Ann Söderlund kommer även att träffa olika ämnesexperter som kommer bidra med sin kunskap till programmet. Exempelvis sexologen Linn Heed och munken och meditationsläraren Björn Lindeblad.

Samarbete med lokala hantverkare

I serien samarbetar Coloramas egna inredningsdesigner med professionella hantverkare för att få ett lyckat slutresultat.

Jonas Rundqvist från JORU Måleri är en av hantverkarna som deltar. I avsnitt 8 hjälper han en familj med att renovera fönster.

Det som fick honom att söka till programmet var möjligheten att få dela med sig av sin hantverkskunskap i detalj.

– Jag har varit målare i 25 år och har haft en bra relation med vår lokala Coloramabutik i många år. När jag sökte till programmet tänkte jag att det skulle bli ett spännande projekt att vara en del av och ett nytt sätt att få använda min kunskap på. Sen var det roligt när man väl var på plats också, säger Jonas Rundqvist.

Colorama satsar allt mer på samarbeten med lokala hantverkare i olika projekt. Det handlar såväl om renoveringar hemma hos privatpersoner som samarbeten med byggherrar och fastighetsförvaltare i olika projekt.

– Våra professionella kunder är otroligt viktiga för oss, de står för ca 50 procent av vår omsättning. Colorama rycker ut är ett av de sätt som vi vill visa på hur vi vill samarbeta framöver. Vi har kontakten med både konsumenterna, hantverkarna och byggherrar, vilket gör att detta blir en naturlig del av vår verksamhet. Vi hoppas att Colorama rycker ut visar detta till såväl konsumenter som de som bygger eller förvaltar fastigheter, säger Linda Borg, försäljningsansvarig Proffs för Colorama.

Programserien ”Colorama rycker ut” består av åtta stycken cirka 15 minuter långa avsnitt som visas på colorama.se och på Colorama Sveriges Youtube-kanal från september 2016 fram till juni 2017.

Publicerad 24 okt, 2016